donderdag 29 januari 2009

Reizigers infectie

Veel reizigers krijgen er vroeg of laat mee te maken, reizigers diarree. Helaas ik dus ook dit keer, voor mij de eerste keer overigens. Afgelopen zondagmiddag begon het met buikpijn, waarschijnlijk door iets wat ik gegeten heb buitenshuis en zondagavond was ik al flink aan de diarree. Na maandag wat diarree remmer in te nemen leek het wat beter te gaan wat betreft de diarree, maar de buikpijn bleef. Zoals de mensen die te maken hebben gehad met reizigers diarree weten, helpt diarree stopper niet bij infecties. Dus toen ik merkte dat dat niet werkte, ben ik gestopt met de diarree remmer pillen. Toen op dinsdagochtend de diarree aanhield en de darmkrampen hevig waren en daar ook nog eens koorts bij kwam hebben we de doctor maar even laten komen. Volgens de doctor is het een bacterie infectie, gebruikelijk bij reizigers. Ik kreeg recept voor allerlei pillen en capsules die Karina toen snel gehaald heeft. Na het innemen van al de pillen, het zijn er nogal wat, 1 pil 3x daags, 1 dure pil 2x daags, en een capsule met vloeistof 2x daags, voelde ik me al snel beter. Dinsdagmiddag was ik al weer op de been, maar moest nog wel een beetje rustig aan doen. Naast de pillen moest ik van de doctor veel drinken, o.a. Gatorade en water voor hydratie. Verder mocht minimaal een week niets buiten de deur eten en de komende 3 dagen thuis alleen rijst, gekookte en gegrilde kip en brood eten. Absoluut geen groeten en fruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten